Egy nyugdíj előtti álláskeresési segélyre (NYES) kárhoztatott munkanélküli naplója

NYESblog

NYESblog

EPILÓGUS

Vége, kezdete. Életszakaszok jönnek - mennek.

2022. augusztus 11. - NYESmester

Igen, ez is eljött.

Betöltöttem a 65. évem, jogosult lettem az öregségi nyugdíjra.
Véget ért a NYES periódus, és elkezdődött a nyugdíjas korszak.

Ehhez persze meglátogattam a munkaügyi központot (már más a neve, de az nem ragadt meg), illetve
online, az ügyfélkapun beadtam a nyugdíjkérelmet.
Mindezt egy napon, augusztus elsején.
Három nap múlva telefonon megkerestek, hogy mennyi volt ez évben a NYES ellátásom, amit a határozatok elküldésével tisztáztunk is.
Ma, 11-én a FŐISPÁNTÓL kaptam egy határozatot, ami megállapított egy megfelelő nyugdíjelőleget, amit a végleges értéket megállapító határozatig havonta folyósítanak. A határozat tartalmazza, hogy 46 év 122 nap szolgálati időm van 2022.03.31-ig (miért csak addig? fene tudja...), és megírták kiszámítás alapjául szolgáló átlagbért is.
Nem tudom, mi akadályozta a végleges érték számítását, de ők tudják.
A pénz ma meg is érkezett a számlámra, ez tényleg gyorsan ment.
Azért a végleges összegre is nagyon kíváncsi vagyok.

Végre van valami fix forrás, ami jelenleg elegendő egy normális életvitelhez. Na meg az ingyenes tömegközlekedés! Húha!

Öt év sikertelenség után azért jó megérkezni. Tudtam, hogy ez a kikötő itt vár, de nagyon messzi volt, és nagyon hosszú, és főleg mentálisan nehéz volt idáig jutni. Osibisával szólva: "...It will be hard we know, and the road will be muddy and rough, but we'll get there, heaven knows how we will get there, we know we will."
Ez a dal (Voyaya) pontosan kifejezi az öt évnyi utat, az érzéseket. (Most is ezt hallgatom, míg e sorokat írom: illetve származékait, mely valójában egy afrikai szolidaritási himnusz lett: https://www.youtube.com/watch?v=BwckMpR9V-Q és https://www.youtube.com/watch?v=6Ux6F-A8bu4. Szóval ezzel 1971-ben az Osibisa nagyot dobott!)

Vége a Nyesmesterségnek, a munkakeresgélésnek (most épp van is rendszeres munkám, heti kétszer, szívesen folytatom is, ameddig szükség lesz rám), Lemondtam az álláskeresős hírleveleket, lassan a portálokból is kijelentkezek.

Indul az új szakasz, tele vagyok tervekkel, tanulni fogok, meg utazni, sok ismeretlen van még itthon!

Ez a blog most bezár. Nyitok újat, ha lesz érdekes közlendőm, de az már a világról fog szólni, nem rólam.

Nyesmester

 20220802-img_7163-edit.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nyes-kereso.blog.hu/api/trackback/id/tr5517906151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása