Egy nyugdíj előtti álláskeresési segélyre (NYES) kárhoztatott munkanélküli naplója

NYESblog

NYESblog

SOK IDŐ ELTELT....

Szürkület.

2019. április 29. - NYESmester

Eltelt 14 hónap a legutóbbi bejegyzés óta.

A helyzet gyakorlatilag változatlan, hiába próbáltam mindenféle csodatanácsot megfogadni (Gerilla, gorilla, stb.).

A jó szándékú segítők jövendölései bejöttek: nem fogok tudni munkaszerződést kötni. Azt hozzá kellett volna tenni, hogy nemcsak nekem megfelelőt, hanem BÁRMILYET.

A Restart-Up adatfeldolgozásába is besegítettem - lett egy nagyon értékes tanulmány belőle -, az Indeeden is többször felmerül a téma: 50+ munkakeresők nehézségei. Én még kiegészíteném: a 60+ lehetetlenségei.

Meglepetésemre a munkaügyi központ tájékoztatott a VEKOP-8.1.1-15 programról, ami tényleg ad esélyt: a betanulási időt segítendő az 50+ (és egyéb kiemelt munkakeresők) munkaszerződésének bérköltségét, és szoho-ját 100%-ban megtérítik a munkaadónak 90 napig! Ezt még folytatni lehet 8 hónapig 70%-al, ha a munkáltató vállalja, hogy legalább 12 hónapot nem bontja fel a munkaszerződést. Itt a linkje:

https://nfsz.munka.hu/Lapok/programok/vekop/vekop_v811.aspx

Ezek nagyon nagy támogatások, egy kicsi hátrányuk, hogy a minimálbér kétszeresében van maximálva a támogatás összege.

Emellett lelkileg is egyre megterhelőbb ez a kilátástalan helyzet.

Én is eljutottam oda, ahol egész életemben nem jártam: a nem bejelentett (fekete) alkalmi munka világába. Nagyon szomorúan tapasztalom, hogy létezik, sőt: működik. Persze bizonytalan, kényelmetlen, védtelen, stresszes, megalázó, de NINCS más!

Remélem lesz jobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyes-kereso.blog.hu/api/trackback/id/tr2114794192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása